A scribble of my mind and heart.....

Sunday, November 15, 2009

MAKAN2 DI PENANG

Hari nie janji nak entertain kawan aku Kak Cik yang mai dari Kuantan...dia ada meeting kat City Bayview Hotel, jadi aku ponteng kelas Bahasa Arab. Kak Cik ajak pi cari Chocolate house dan Banjunid Trading..yang aku pun tak tau kewujudannya kat Penang...nasib baik jumpa, tapi tutup ler pulak (hee...hari ahad, memang ler tutup...naper ler aku tak ingat).

Lepas tu kami makan kat Restoran Kapitan...susahnya nak parking, park by the roadside jer. Ramai sungguh orang...Mat Saleh pun punya lah ramai, dan service nyer kira cepat jugak.



Aku makan Nan Tandoori dan Kak Cik makan Beriani Ayam...Hmm, sedappppnyer.

Lepas makan kat situ, teringat pulak nak makan Sup Hameed, which is considered ' The best soup in Penang', locationnya dekat2 dengan Cititel, Penang. The last makan sup ni ialah lebih 10 tahun dulu...tu dia! punya ler lama, nak makan lagi tapi perut dah penuh bebenor nih...tapi teringin sangat, so kami decide nak bungkus jer.


Kak Cik tengah beli sup bungkus.

So...sesapa yang mai Penang, boleh ler consider untuk try Sup Hameed ni, lain sikit dari sup biasa...mamak stail. Kat sini ada macam2 jenis sup contohnya, Sup Daging, Sup Ayam, Sup Ekor, Sup Kambing dan Sup T#%*r Lembu pun ada....pendek kata macam-macam ada.

No comments:

awesome comments