A scribble of my mind and heart.....

Saturday, April 16, 2011

MASAK2 DAN DURIAN CAP KAKI

Masak2 Hari Ahad;
Hmm...hari ni masak Gulai Pisang Mas. Orang Utara ni biasa la dengan gulai pisang, gulai nangka. Sedapppp woooo.... Pastu buat koktel buah. Panas2 ni sedap kalau pekena benda lagu ni. Jom layan gambar....




Wenesday- 13th April;

After planning for few weeks, finally I managed to escape myself from the daily routine that sometimes, bored me to death. Tiap hari tunggu kat kedai...sometimes boleh rasa cam nak putus wayar.

So on wenesday, as planned before aku dgn Lin pi ambik Rose Water from Sufiah's mother. Kat umah dia di Air Itam. Mak Sufiah hidang kueh badak dengan karipap. Hmm sedapppp...

Then lepas tu pi visit Salina ( ex-SGGS who is suffering from serious health problems related to the lung). Lama tak bertanya khabar. Bani, Masni dan Leha tunggu kat sana. Sembang dan makan2 sambil asyik tergelak dengan keletah Afiq anak Salina. Walaupun ada kekurangan, tapi dia cerdik dan menghiburkan...sampai nak ikut kami balik.



'Kids with special needs aren't weird or odd. They only want what everyone wants... to be accepted and to be loved.'

Makan Durian;
Berpuluh tahun dok di Penang, aku memang bukan ler kaki ronda sangat. Penang pun belum habis aku sukat. So...kadang2 bila ada kawan2 mai dari luar dan minta aku bawa ke sesuatu tempat...baru aku sampai ke tempat tu. Conclusionnyer...orang lain yang bawa aku jalan2 di Penang. Lepas balik dari visit salina, Bani ajak makan ' Durian Cap Kaki', dia nak belanja. Nii pun kira pestaim aku dengaq.

Rupanya, tak jauh dari Bayan Baru. Dekat kaki bukit jalan untuk ke Balik Pulau tu, ada Apek juai durian, kalau nak makan kat situ...ada meja dan so called garden dan mini zoo. Tempat tu depa panggil...' Durian Cap Kaki', pasai apa? Wa tatau wooo.....





Sedap makan durian ramai2...tapi tak berani nak makan banyak2. Ada planning next round untuk pekena durian Balik Pulau.

2 comments:

Anonymous said...

salam kak khiroh...oo pusing pulau pinang ka...durian cap kaki tiga tu dkt jln tengah ka..

Packy @ Mawar Merah said...

Salam Eni,
Ish! Tang tu sepa pangge jalan tengah ka? KK pun tak tau, tpi jalan neik bukit nak pi BP tu la. Bukan jalan belakang pulau tu..hehe.

awesome comments