A scribble of my mind and heart.....

Tuesday, November 15, 2011

TONET IN MEMORY...


Ini gambar Tonet yang diambil pada 19 Ogos 2011. Snap beberapa hari selepas aku jumpa dia kat depan bank. Small and helpless...maybe around 3 bulan kut umoq dia masa tu . Agak aku aja le. As usual, kalau jumpa kitten...aku selalunya kutip bawa balik. Bimbang dia dilenyek kereta yang lalu lalang.

She grows very fast, but no doubt it goes with the clinic bills...and i need to take her to work everyday, coz mak is so scared of kitten. Nilah kes takdak kerja, cari kerja. Tapi tu semua tak menjadi masalah bila tengokkan perangai dia yang cerdik dan playful.

Tapi rupanya, hayat Tonet tak lama...Tonet mati ditindih lori Ah Tiam yang masuk ke kawasan rumah untuk jual barangan dapur. Kebetulan hari tu aku tak bawa dia...sebab ada smaller kitten yang aku baru jumpa. Since dia dah besaq n mak pun dah tak berapa takut...aku tinggalkan dia dekat umah.

Kak Mun said, it happened very fast. Dia bangun tidur...then Kak Mun panggil nak bagi makan. Masa dia tengah makan, lori Ah Tiam masuk ke kawasan rumah. Kak Mun keluar nak beli barang n tak tau masa masa dia pun ikut  keluar. Bila Ah Tiam balik...sedaq2, dia dah tak bernyawa right on where the lorry was parked. Of course Kak Mun nangis....tapi takder sapa nak bgtau aku....

Bila aku balik, i can feel that something is wrong somewhere. Tonet tak sambut aku macam selalu. Bila tanya Kak Mun...dia diam. Lama baru dia bgtau...dan aku rasa amat2 sedih. Semua kucing aku yang cerdik2, pendek hayatnya.


 Ini gambar terakhir Tonet. Masa ni, kami tengah gelakkan dia yang asyik menonton Wonder Pets kat TV. That was 5 days before the demise on 10 November 2011. Really miss her.

No comments:

awesome comments