A scribble of my mind and heart.....

Wednesday, October 2, 2013

SAHABAT



Sahabat,
Kadang-kadang aku mahu dakap kalian erat-erat
Peluk kalian ketat-ketat
Mahu ajak kalian bermain lompat-lompat,
Berlari riang mengejar rerama,
Bagai zaman kita jadi anak sekolah,
Kerana yang meneman kita waktu itu,
Hanya ketawa,
Gembira,
Dan bahagia.

Selama ini aku terlupa mahu mengungkap,
Rasa kebertuahan itu,
Kerana dalam perjalanan yang ditemani kalian
Kita zahirkan tawa ketika gembira,
Dan ketika rebah dalam berjuang… kita bangun semula
Juga mana mungkin aku lupa,
Usapan jemari lembut yang menyapu airmata
Di kala kita sedih dan kecewa

Masa berlalu
Aku bagaikan tersedar
Dalam kedewasaan,
Hati kita tidak seputih semalam,
Tawa kita kadang-kadang jadi sumbang,
Walau irama berlagu yang sama… tari kita berbeda,
Aku menangis cengeng
pada perkara yang kalian anggap mudah
dan aku ketawa berdekah,
pada perkara yang buatkan kalian resah

Maafkan aku…
aku mahu pergi sebentar,
mahu menyendiri
bukan kerana aku tidak sayang lagi,
bukan juga kerana benci atau sakit hati..
sekadar mahu bermuhasabah diri
yang jahil
dan kurang serba serbi…

Moga di saat aku kembali…
Kita masih bisa bernyanyi lagu yang sama,
Menari dalam rentak yang serupa,
Aku mahu kita berpimpin tangan sambil berlari
Dan ketawa mengejar pelangi…
Photobucket

No comments:

awesome comments