A scribble of my mind and heart.....

Saturday, August 2, 2014

I SUPPORT GAZA




Salam...

Lama tak menulis. Dah hilang touch untuk menulis... tapi saya masih hidup. Still alive and kicking. Cuma lately, banyak masalah melanda dan mood menulis saya... ke laut. Apapun dugaan, kepayahan saya sudah tentu hanya 10 persen jika dibandingkan dengn penderitaan rakyat palestin. 

Setiap hari membaca update Aman Palestin dan Aqsa Syarif tentang Palestine, hati saya menangis. Melihat dunia membutakan mata dan memekakkan telinga... membuatkan saya sedih. Kita tak berdaya untuk berjuang bersama mereka... kita hanya mampu berdoa dan menyatakan sokongan kita...


You don't have to be Muslim to stand up for Gaza, you just have to be human!!!
Photobucket

2 comments:

Anonymous said...

Tertanya tanya apakah hikmah di sebalik ujian sebegitu rupa yg diturun Allah pada bumi para anbiya. Membaca kisah di bumi barokah itu di dalam alquran hati bagai dicarik carik mengenang nasib yg menimpanya....kak ida

Packy @ Mawar Merah said...

Betul Kak Ida, kita cuma perlu yakin, ALLAH ada perancangan-Nya sendiri untuk Gaza.

Bak kata Nouman Ali Khan... 'when you're going through something hard and you start to question where Allah is, remember! A teacher always quiet during a test'

awesome comments