A scribble of my mind and heart.....

Wednesday, March 24, 2010

A TRIP TO KL AGAIN....

Actually dah plan nak ke KL for the Pesta Buku Antarabangsa, tapi since adik aku ajak ke CH haritu, aku tak lepaskan peluang. So, this weekend walaupun baru balik bercuti dari CH, aku tetap off to KL on friday morning...tujuan utama nak ke PBKL ler, and dah buat date dengan Ris untuk ke sana on Sunday. Tapi bila Sufiah dapat tau yang aku nak ke KL, and at the same time Bani nak visit anak teruna dia kat Melaka....Sufiah came out with the idea of holding a gathering for everybody yang stay kat Kl...and she published the invitation in the Facebook. Sampai Subang Jaya around 1:30 PM...pastu petangnya pi Mydin dengan Kak Ani.

On Saturday morning dapat breakfast invitation dari Cikna thru SMS...it said ' spaghetti dah ready, muffin blueberry is on the way..mai ler rumah'. So..untuk tak menghampakan 'kembar' aku kat USM ni..aku pun said yes, tapi since this is the first time aku drive sorang2 ke rumah baru Cikna di Subang Permai....aku tersesat masuk lebuhraya elite dan tah mana2...so, breakfast invitation..dah jadi lunch...hahaha. Sempat jugak snap gambar Amin Farhan yang sentiasa hepi dan active...tapi terlupa nak snap gambar mak Amin dengan resepi2 yang dimasak untuk aku, iaitu spaghetti, Muffin blueberry dan cucuq udang...semua sedap2...thanks Cikna.

Amin Farhan

Petangnya pi gathering kat umah Sufiah di Wangsa Maju...gempak habis ler bila jumpa geng lama ni, walaupun yang turn-up cuma 8 orang tapi kalau orang Penang yang berkumpul...hingaq macam 80 orang hehehe....Antara yang menghadirkan diri ialah Bani, Norsalina, Arn, Anda, Azizah, Marina dan Norizam. So kat bawah ada some photo yang sempat di snap...



Biasa lah...bila jumpa kawan2 lama camni, dan melihatkan perubahan fizikal kengkawan tu...mmg amat berbeza compared to teenager time dulu..especially Anda (Norlida), masa sekolah dulu sedikit gelap dan dok jadi pak lawak kat dalam kelas...la ni, dah cerah berseri dan vogue gitu.

And lastly, hari ahad...as planned before Ris drive aku ke PWTC...punya dok sembang sampai beberapa kali tersilap ambil turn, tapi alhamdulillah sampai juga ke destinasi. Huh! punya ler ramai orang...aku pulak kalau tempat reramai ni tak berapa selesa....pusing2 2-3 tingkat dan masuk keluar dewan...dapat juga ler apa yang aku cari especially cerita JAJA DAN DIN. Kene baca nih, sebab direkomen oleh Nik Fauziah pemilik blog KEMBARA SEORANG PENULIS. Tak larat nak jalan pusing2, aku surrender lebih awal...then Ris belanja makan kat Riverside, PWTC.



7 comments:

nieb said...

jelesnya..
i) tengok org boleh pi PBAKL..ni dok baca jer kemeriahan pesta buku tu..tak berkesempatan lagi nak pi..
ii) you tak makan dek usia la kak...look youthful lagik...

buku2 jemari seni saya lebih suka oder online..senang dan cepat..3 hari dah boleh dpt..

nieb said...

kami pun baru pi last weekend..and..1st time gak naik atas tu..so, kita serupaaa...

ma dgn lesung pipit dia..terkenang zaman sekolah dulu..kak, kirim salam kat ma..

kak cik said...

Aku marah tahap gaban ni. aku ajak g MPS AGM tak mau. Boleh attend yang freeseminar je. Tak de pun geng kita yang hadir. Dan yang paling aku geram tu Grrrrrrrrr... aku g pwtc hari tu,aku ada d kl waktu tu, hang lupa kat aku. Grrrrrrrrrrrrrrrr

Packy @ Mawar Merah said...

Nieb,
Hee...dah tengok album u dalan facebook, u lg pi bayk tempat...i tak pi rose farn n cactus farm tu...tak sompek.

Hee...Ma masih cam tu cuma kembang sikit jer, anak pompuan dia mewarisi lesung pipit dia tu (pic kat ladang teh tu), insyallah nnt i kirim salam u. Me tak makan tua?..hehehe...ni yg i sonok dengar ni..tapi u kene jumpa i in person, baru tau tua ker tak....

Packy @ Mawar Merah said...

KakCik,
Ya ampuunnnn...aku tak tau kata boleh pick which slot nak attend.Aku asyik nampak RM few hundreds jer. Lagipun aku mmg ngidam nak pi PBKL nih...tak tau hg dok dkt2 situ,Ris kata kat Berjaya.n dia tak tau sgt jalan tu...so aku buat conclusion sendiri...hang mesti sibuk dgn seminar. Aku pi ngan Ris plk 2 - 5 pm, klau tak silap mcm nakpak Rahim kat sana tapi kami tak berani tegur pun.

Cik..aku minta maaf juta2, jangan ler marah kat aku nooo...hang nak aku ganti dengan apa...aku turut perintah...tapi jgn minta yg aku tokleh buat nooo....huhuhu....

Jangan marah macam rimau...aku takut...hehehe....

rokiahismail said...

hehe..kak Packy..kita dok sakan seminar..dia kat PWTC rupanya...lain kali ckp kat Kak Ris..dok soh drive le..naik je lrt..monorel ke Berjaya Times Square..kita jumpa Laili Penang..nasib baik Kak Chik tuh ada geng dari Kuantan..kalau tak lg marah tahap more than gaban..hehe..

Packy @ Mawar Merah said...

Kiah,
Hahaha...tu lah dah kena marah. U all tak pa pi seminar dapat sponsor, i kene kuar duit poket...tapi tak tau kata boleh pilih slot. Hahaha...nasik baik Kakcik ada geng kalau tidak...nak lalu Kuantan pun takut, nanti ada rimau dok tunggu...jangan mare aa Cik.

awesome comments