A scribble of my mind and heart.....

Thursday, August 11, 2011

MAK SUKA NI...

Ini dessert kegemaran mak. Kalau buat koktel buah ni, mak boleh habiskan satu cawan besar. Lepas tu akan ulang-ulang makan. Semalam kami buat ni untuk buka puasa. Mak makan 2 kali.

Alhamdulillah! Mak sihat dan boleh berpuasa, dan harap2 dipermudahkan Allah dan dapat menghabiskan puasa sebulan. Cuma, mak tak berapa larat nak buat Terawih, nak ke masjid dia tak daya dah...nak buat sendiri kat rumah...ingatan mak dah tak kuat. Nanti tak boleh ingat berapa rakaat dah buat.

Mak selalu ulang2 ( entah yang ke berapa kali dah, sepanjang puasa) bercerita tentang macam mana dia pi Terawih dengan kawan dia dulu2. Aku pun ingat lagi, masa tu kawan2 mak, arwah Wa Chah, arwah Cik Rohmah dan Arwah Makteh Daharah ada lagi. Depa akan jalan kaki ke Masjid yang jaraknya 2 KM untuk bertarawih. Ukhuwah mak dengan kawan2 dia sangat kuat. La ni cuma tingai mak sorang2 jer. Yang lain sudah kembali dijemput ilahi...semoga roh mereka dicucuri rahmat hendaknya. Mak kata dia teringat kat kawan2 dia, kadang2 bergenang air mata bila cerita tentang kawan2 dia.

Semoga Mak sentiasa sihat dan ceria, dipermudahkan Allah untuk beribadah kepadaNya. Kami akan sentiasa berusaha untuk menggembirakan hari tua mak...Insyallah!

I need my mom no matter what age I am.
My Mom has made me laugh, wiped my tears...hugged me tight...watched me succeed...saw me fall...cheered me on...kept me going strong...and drove me a little crazy at times!
But my Mom is a promise from God that I will have a friend forever!

6 comments:

inahar ali said...

salam packy..apa2 dessert pun kalu makan ngan cocktail..mmg bermangkuk2 ler makan jwbnye!! selamat berbuka pose ye packy!

Watierman, rmanbkr said...

Assalam Dik Mawar@Packy...sebab Akak baca entry ni.....moga Adik terus berkesempatan menyenangkan hati tua mak Insyaallah...Amin!

Packy @ Mawar Merah said...

Salam Ina,
Hehe...betoi tu, kalau siang2 boleh makan...lagi lah bermangkuk-mangkuk lah jawabnya.

Packy @ Mawar Merah said...

Wa'alaikum Salam Kak Watie,
Huhuhu....terimakasih atas doa akak. Saya dah copy resepi puding tembikai akak, nanti nak buat ukong minggu...

Liza said...

Salam kenal...koktel ni mmg sedap dimakan..sejuk je rasa..ptg nnt nak buatlah..tq yer packy bg idea..

Packy @ Mawar Merah said...

Salam kenal juga liza...nanti saya link blog awak ekk...Selamat makan koktel nanti...

awesome comments