A scribble of my mind and heart.....

Friday, July 20, 2012

SALAM RAMADHAN MUBARAK

Alhamdulillah! Sempat lagi bertemu Ramadhan tahun ni... Jom dengar lagu ni sat. Rasa berkobar nak puasa, bila dengar lagu ni...


Ucap Selamat dan Pengumuman.

Nak ucapkan SELAMAT BERPUASA UNTUK SEMUA,  especially untuk Kak Ani yang tersayang di Subang Jaya. Moga kita semua dapat jalani ibadah dalam ertikata yang sebenar-benarnya.

Ya Allah!
"Tuhan Yang Maha Berkuasa atas segala hati dan mata, tetapkanlah hati-hati kami dengan mentaatiMu, dan janganlah Engkau memalingkan hati-hati kami selepas Engkau memberi hidayah kepada kami, janganlah Engkau turunkan fitnah atas agama kami, jadikanlah kami pada hari ini lebih baik dari semalam, dan jadikanlah kami pada hari esok lebih baik dari hari ini, dan jadikanlah sebaik-baik umur kami pada hujungnya dan sebaik-baik amalan kami pada akhirnya dan sebaik-baik hari kami ialah pada hari kami berjumpa denganMu.

Ya Allah!
Permudahkanlah urusan ibadatku dan kaum keluargaku sepanjang Ramadhan ini.
Rahmatilah ibuku dengan kesihatan yang baik untuk menjalani ibadah ini,
Rahmati dan berkatilah adikku yang melalui saat-saat getir dalam hidupnya,
Kurniakanlah padanya ketabahan dan kekuatan yang tiada penghujungnya....

Ameennn....


Sebagai Hamba Allah yang sering terlupa, eloklah kita ingat memperingati. So, kat sini saya upload photo yang saya dapat dari wall fb untuk tatapan semua. Moga sama-sama mengutip manafaat.

Eh! tetiba tersedar, gantinama diri pertama, sudah bertukar menjadi saya. So, nak buat pengumuman sikit. Mulai hari ni, di sini... saya akan menulis dengan menggunakan gantinama diri saya. Bukan gantinama aku tu tak elok, cuma... ada orang tegur saya, katanya... lebih elok saya gunakan gantinama diri ' saya'. Sebagai seorang yang 'open' kepada teguran... saya dengan rendah diri bersedia untuk berubah. :)



The Top 10 Productive Ramadhan chart;
Di sini ada chart dari wall kawan FB, bagus juga sebagai garispanduan untuk kita...



The Ramadhan Race photo..
Ya... simboliknya puasa kita, seperti sedang berlumba untuk mendapat redha dan ganjaran pahala dari Allah.  So, esok... perlumbaan bakal bermula...




The RACE has begun! Ramadan has come!
Rewards & acceptance of du'as on SALE!!!
A Great event in the HEAVENS...
The gates of JANNAH are opened and it is adorned for all those who seek it!!!!!!

So lets RACE to gain a seat in Jannah with the ones we love of the Prophets, Siddiqeen, martyrs and the righteous people!!!

May ALLAH accept & bless us to attain admission in His Jannah!!!!!!!!  


Menanti Ramadhan dan Alhamdulillah! Bertemu juga...

Photobucket

No comments:

awesome comments