A scribble of my mind and heart.....

Monday, December 3, 2012

SPENDING MY SUNDAY...

Sunday tak buat apa2 pun. Pagi cuci rumah sikit-sikit. Old age symptoms... i get tired easily eventho baru buat mopping sikit2 jer. Lepas tu masuk dapur bersilat dengan periuk belanga.

Lama tak upload gambar memasak... kali ni terasa nak mengupload pulak. Minggu ni. jangkit angin malas, saya malas nak masak yang complicated, masak yang mudah2 tapi yang mak suka makan...


Mak suka makan asam pedas. Kalau masak yang ni sekurang2nya sepinggan nasi mesti habis. Kalau lauk lain, dia akan cakap... sakit mulutlah, tak lalulah dan macam2 alasan lagi. Okaylah kan, anak dia pun malas nak masak... buat asam pedas ni, boleh ajer sambil pejam mata... :))



Pastu masak sambal teloq untuk diri sendiri. Makan dengan nasi panas-panas, sedapppp oooo.... Ni pun senang jugak. :)



Kat rumah, kalau masak sayur, memang susah nak habis. Masing2 tak berapa minat makan sayur. Makanya, saya cari ulam pucuk gunchaq. Sedap pucuk ni, lemak2 masam rasa dia. Tumbuk pulak sambal belacan pakai 100 persen cabai melaka. Hmm... pastu goreng lauk jer lah.  Siappppp!

Petangnya, baru letak kepala tak sampi setengah jam, Pak Su Khodet mai pangge makan kenduri anak dia Siti Najah. Hmm... third week bulan 12 ni, kena head for Ipoh la pulak!

Sunday saya, tak produktive, tapi... yang bagusnya, saya spend satu hari dengan ahli keluarga saya.

Photobucket

No comments:

awesome comments