A scribble of my mind and heart.....

Tuesday, October 5, 2010

SAMBAL SARDINE, dan BLACK

SAMBAL SARDINE

Hmm...haritu, lawat umah Inahar Ali, tengok sambal sardin dia,
Gulp...aku telan ayaq liok,
Dok cari masa jer nak buat...pagi tadi, tercapai lah maksud
Hmm...sedapnya, makan ngan nasi panas2,
plus ikan pekasam.


BLACK

Introducing BLACK, yang kini secara pelan2
menggantikan NONET,
tapi of course, nothing compares to NONET, still missing 'her'...alwayz.


Tapi BLACK tak macam NONET, dia manja kededek...
aku lak kurang suker kucing dok meleseh tak tentu arah...geli.
Macam NONET juga, aku jumpa dia depan kedai
dan kutip bawa balik.
Masa dekat nak raya haritu, mata BLACK tetiba tokleh melihat
bila dia jalan asyik berlaga segala benda....kesian!
Tapi Alhamdulillah, eyesight dia dah pulih sepenuhnya dan kembali menggatal,
lari...main...kacau kucing yang lain2.
Dia buat aku senyum, macam terapi minda....

SANGKAR
Hari Ahad lepas, pi umah kezen...dah berapa hari lepas raya baru nak jengok,
Lawat Mak Ndak Besah dan anak2, anak2 arwah Kak Ani,
plus kezen, Na anak Makcik Saadiah.
Masa kat salah satu rumah....nampak benda nie,

Kezen aku ambil tempahan, buat sankar kucing...ok gak arr,
Kucing kat sebelah tu pun macam tak sabaq
dok berangan nak duduk umah baru....heheh
ada sesapa nak buat tempahan???

No comments:

awesome comments