A scribble of my mind and heart.....

Sunday, March 27, 2011

ANUGERAH

Hidup aku biasa jer, I'm just a simple ordinary lady...yang serba kekurangan dari segi duniawi. Tak payah la aku cakap or list down apa kekurangan tu, namun pendek kata, kalau wanita sebaya aku memiliki segalanya...aku pulak kurang segalanya. Tapi, tag line biasa yang selalu aku sebut...'I'm happy with life'. Sungguh! Aku tak tipu. Allah beri aku anugerah yang tak terhingga....

Anugerah yang pertama,
Aku dikelilingi oleh keluarga yang amat aku sayang dan menyayangi aku. Aku happy sebab aku ada family yang sporting dan happy go lucky jugak. Aku masih ada Mak, dapat tengok muka mak hari2 tu pun dah satu anegerah, dan walaupun ayah dah lama 'pergi', tapi memory bersama ayah...tetap buat aku happy dan berikan aku kekuatan.


Ulang tayang gambar lama yang paling aku suka, aku dengan adik Ma...takder kat sini.

Anugerah yang kedua,
Aku dikelilingi oleh kawan2 yang sentiasa menceriakan hidup aku, especially good dear friends, who will always be there for me...to lift my spirit up, whenever I feel down. Yang mengingatkan aku kalau aku terleka dan tersilap memilih arah hidup.

They are friends from my USM years, i.e. my co-Pharmacist, yang sentiasa gila2 tapi sangat memahami. Yang ada di antara depa2 ni, sekali sekala..keluar versi ustazah...tegur aku, kalau aku tersilap.

Juga geng SGGS yang boleh tahan gila jugak...selalu buat aku hepi kat facebook dengan komen2 yang kalau Raja Lawak dengar, mati idup balik dia akan malu dan terfikir sebab apa la dia jadi juara. Sebab...ada lagi yang lebih juara dalam menggeletek hati aku.

Selain kawan2 kat atas, aku juga ada ex-smc staff (Yati), kawan mengaji...Kak Rose dan Kak kasma. Thanks to everybody, who brings colors to my life.

Anugerah yang ketiga,
Dalam aku rasa, aku ni sihat...aku dikejutkan dengan 'sickness' yang tak nampak di mata. Tahun 2003, aku kene undergo surgery, ingatkan dah OK, tapi few years after that...that problem relapse. Mula2 tu...sedih jugak, nangis juga sorang2 ( aku buat2 relax kat depan family n friends), tapi bila di fikir2 balik...itu juga adalah anugerah. Allah bagi ini sebagai ujian. Kan ada ayat al-Quran yang berbunyi;


'..adakah kamu menyangka yang kamu sudah beriman, sedangkan kamu tidak diuji'.

Dan..penyakit yang kita dapat, buat kita dekat dengan Allah, sebab kita tau...kemungkinan umur kita tak panjang. Makanya...kehidupan kita akan lebih terarah kepada mengingatinya...Insyallah!


Your job won't take care of you when you are sick. Your friends and family will. Stay in touch, and be prepared for the day that there's no turning back.

No comments:

awesome comments