A scribble of my mind and heart.....

Tuesday, June 28, 2011

HARI MARAH SEDUNIA

Hari ni, ada banyak perkara yang membuatkan kepala aku berasap. Hmm...sabar jer lah.

Tengahari tadi, bengang dengan sikap tak bertanggungjawab dan pentingkan diri sendiri sesetengah orang. Entah mala'un mana tak tau, buat kerja tak guna otak...dia parking kereta dia kat junction dan sepertiga dari kereta dia... mengunjur ke jalan.

Bengang betoi! Nak turn masuk pun payah sebab kena beri laluan kereta yang masuk dari main road. Rasanya the reason mala'un tu park kat situ ialah sebab ada pokok rendang yang teduh. Dia nak kereta dia di tempat teduh....dan dia tak kisah pun kalau orang lain susah.

Rasa macam nak langgar jer bagi kemek. Tapi kete aku tu pun baru keluar workshop... kang tak pasal2 duit aku melayang pulak.

KITA BAKOR JER...KITA BAKOR JER....


Pastu, baru jer tadi...geram kat accounting company. Charge yang double standard. Ada tiga company, buat akaun yang lebih kurang sama... tapi aku punya charge lebih tinggi dari 2 orang kawan aku. Bila tanya... dia bagi reason yang seperti memperbodohkan aku. Huhuhu...tahan jer sakit hati nie, sebab malas nak gaduh dengan orang.....redho jer lah...


Pesan bijak pandai;

Be patience, coz Anger dwells only in the bosom of fools. ~Albert Einstein

Dan, sabar seseorang itu... diukur pada waktu dia sedang marah.

2 comments:

eni osman said...

salam kak khiroh....KITA BAKO AJE....KITA BAKO AJE KERETA TU...he he...

Packy @ Mawar Merah said...

Hehe...Eni, jom bakor jer...

awesome comments