A scribble of my mind and heart.....

Friday, January 20, 2012

TELEFON DAN TERLUPA


Bukan nak tayang talipon noo...takder maknernyer sebab talipon pun cap ayam jer. Sekadar nak bgtau SonyErricson Satio ni leceh betul sebab dia takder flap casing macam sesetengah phone tu. Aku beli, sebab camera dia cantik, very sharp. Tapi sebab kamera cantiklah, dia ada app seketoi kat belakang body dia, so memang tak yah mimpi nak beli flap casing.

Aku pulak, kalau casing macam sarung bantal tu, memang lemah sikit. Asyik tertinggal dan hilang jer. Mak aku kata, anggota badan tu...pasai lekat jer, kalau tak...akan hilang satu demi satu. Teruk kan aku! Masuk casing yang ini dah empat aku beli dan hilangkan.

Sebal dengan semua tu, aku resign beli casing...main tauk talipon gitu2 jer dalam bag. Dekat setahun jugak aku buat gitu. Last2, screen guard pulak terkeluar, dan at last sikap aku tu buatkan screen aku rosak...huhuhu. Touch screen, kalu rosak screen...menjadi takder maknernyer pakai touch screen.

Dua hari lepas, terpaksalah beli casing sarung bantal tu semula. Untuk mengelakkan hilang lagi, aku tambat dia kat phone. Nasiblah! Macam tambat kerbau zaman dulu2 lah pullok!

Hmm...I really miss my Nokia 3310. Kawan aku kata...ketahanan dia sampai boleh buat baling kawaq dan baling anjing gila. Hehe...

2 comments:

kak cik said...

sbb tu aku pakai hp yg simple jer.boleh wat cal,sms dan amik gambo dah.

Packy @ Mawar Merah said...

Hehe...teringin jugak tengok depa pakai 3G, 4 S...tapi kita tak fully utilized...buat rogi jew..

awesome comments