A scribble of my mind and heart.....

Sunday, January 3, 2010

LAMANYER TAK MASAK...

Hari nie...hari ahad, dah lama tak masuk dapur sebab aku bukan rajin memasak pun. So, masak sempoi2, orang Penang kalau tak dak kari...tak sah kut, sebab tu ada lagu cakap "kari2, nasi kandaq, papadom"....

Dari kecik kalau ada kari mesti nak ada sambal belacan dgn ikan kering, lebih sedap kalau ada ikan gelama masam...fuhh! aku suka sangat. Dulu2 masa kecik, ayah bela ayam, kalau ayam bertelor...telornya kami tak makan tapi bawa pi kedai dan tukar dengan ikan kering...dapat lebih banyak lauk dan ramai orang boleh makan...dengan minyak2 bekas goreng lauk tu kami gaul dengan nasi.

Petang pulak Kak Mun masak spaggeti plus macaroni untuk minum petang.





5 comments:

Watierman said...

Salam tahun Baru Adik Mawar....wah...berderet-deret menu sekali masak erk!....I likeeeee!

Packy @ Mawar Merah said...

Salam Kak Watie...
Hepi New Year, hahaha...berderet sekali sekala ja, kalau suh masak hari2..hmm, tak makan ler.

en_me said...

rajinnyerrr.. ehehe

Packy @ Mawar Merah said...

en_me,
Macam perli jer..hehehe..cek ni mmg ler tersangat 'rajin' kalau bab memasak nie...kwang..kwang..kwang...

nabella said...

HMM...yummy..I like...

awesome comments