A scribble of my mind and heart.....

Tuesday, July 13, 2010

MALAS...

Salam alaik....
Lama tak menulis, the first reason...takder story bagus. 2nd reason...takder mood. 3rd reason busy giler. 4th reason...PC aku masuk ward.

Another wedding.
Last week..ada another wedding kat my sister's house (Kak Arah), so I'm considered busy with all the preparations. Tapi tak ler teruk sangat compared to last month masa kawin Anah, sebab yang ni anak penakan lelaki ( Dik Lan). Lepas tu mostly semua kerja2 dapur dimonopoli oleh family abang ipaq aku. Depa tu garang2 ( kalu ikut mak aku, term garang ni digunakan untuk orang2 yang cekap buat keja dapur...bukan garang yang marah kat orang). Kalau depa dah singsing lengan baju tu, in a blink of eyes...keja dah boleh siap. So manusia yang lembab macam aku ni kira jadi pemerhati dan buat2 kerja belakang tabir jer la ( basuh pinggan ler..hahaha).




Sakit Hati
Dan last week juga...aku sakit hati sesangat. Sakit hati sebab dapat 'surat cinta ' dari LHDN. A non-stop 'love letter' since the beginning of the year. Kira till July...aku dah dapat 4 surat dengan macam2 request...and of course with the date line. And the worst part is...kesemua tu bukan sebab kesalahan aku tapi accauntant yang handle akaun tu. Pikir punya pikir banyak benda tak boleh settle on time disebabkan sikap tak bertanggung jawab makluk sekor ni. Sejak aku tukar accauntant dengan niat nak tolong 'orang kita' (freelancer accountant lak tu) inilah yang aku dapat....dua tahun berturut-turut diburu LHDN....
Lebih malang....this year punya date line dah lepas (30th Jun), tapi dia belum habis buat akaun yang aku dah bagi all the docs and data since march 2010...mana aku tak berasap!!!! Sah2 aku akan kena penalti nanti....bila call asyik tak dapat jer.....nampak gaya nyer this year is gonna be the last year aku guna khidmat dia...'Selamat Jalan Romeo'...
Grrrrrrrr.....

No comments:

awesome comments