A scribble of my mind and heart.....

Friday, July 22, 2011

BUAH NANAM

Masa pi rumah Paksu minggu lepas, Kak ipaq sibuk dok kutip buah Nanam. Aku tak keluar tengok pun, dok sembang jer dengan Paksu. Kata Kak Ipaq aku, dia panggil buah tu...buah katak puru.

Aku tak pernah rasa lagi, dengar nama 'katak puru' pun tak berasa nak makan. Kulit pun bergerutu macam katak puru. Tapi bila kak Ah dok menyicah kuah rojak petangnya, aku pun join sekaki. Ish! Sedap ler pullok. Masam-masam manis...lemak-lemak. Nilah rupa buahnyer, dan buah yang dikopek untuk dicicah dengan kuah rojak.


Aku masukkan gambar kat status fb, rupanya ramainyer orang yang dok tercari-cari buah Nanam ni. Sampai ada yang minta benihnyer...Google for image pokok nanam, dapat satu macam kat bawah. Buah dia kat perdu jer...


Gambarnya, kidnap dari sini

No comments:

awesome comments