A scribble of my mind and heart.....

Tuesday, June 26, 2012

COBBLER


Picture from
  http://www.ibiblio.org/jimmy/folkden-wp/?p=7394

Nowdays, kalau beli kasut, cepat sangat rosak. Ada kasut CR2, beli pakai sekali jer, tapaknyer dah renggang. Then satu lagi, pakai seminggu... pun had the same problem. Makanya, kenalah bawa ke cobbler. Selalu bawa ke Bagan, dekat kedai buku tu... Tapi. sebab selalu ke KB ajer untuk most of the urusan, teringat nak try KB site pulak.

Kalau KB area, pakar rujuknya... tentulah Lin. So I gave her a call.  Tanyalah dia kat mana ada Cobbler kat Kb, dan diapun mentionlah satu tempat. Kiranya, nak ke situ, mudah sangatlah. Would love to give it a try. 

Dengan bersemangat, aku bawa kedua-dua kasut, dan lebih bersemangat bila orang tu cakap, aku boleh ambil the same day... malam nanti. But since aku keje sampai pukul 9:30 dan dia tutup pukul 8:00, aku janji nak ambil the next day. Paid RM 14 without any receipt, he said I just have to mention ' kasut pompuan 2 pasang, jahit tepi' and I'll get my kasut back. Then dia cakap lagi, 'mai pukoi 3 ke ataih no... jangan mai awai sebab saya buka pukoi 3.

Esoknya, purposely keluar ke bank pukul 3 ( sebab bisnes hour orang tu, 3-8 pm). Panaih lit-lit pulak tu. Bila nak collect kasut tu

Dia :  alamak! Kasut tak siap lagi!
Aku :  Semalam, kata siap hari ni.
Dia :  Awat mai awai sangat, kalau mai petang2 mesti siap.
( Seingat aku, maghin dia kata malam kul 8 pun dah bleh siap. Bengang!!!) /shock

Aku : Tu, bila buleh siap?
Dia : Mai malam nantilah.
( karang aku mai malampun, belum tentu siap.)

Aku : Tak pa lah, lain kali saya mailah.
( Aku berkalih balik, dia dok cakap sori beberapa kali, aku dah malas nak senyum bila hati aku dah 
boleh senyum.)

Hari ni, after one week, with the thought of  I've given him enough time to finish with my
 shoes, aku pun pi lah ke KB semula... 

Dua kali bengang hari ni, sebab dia tak buka kedailah pullok!!!

A reminder for me oso maa... sesi mencermin diri;

Don't talk, just act.
Don't say, just show.
Don't promise, just prove... 

Photobucket

No comments:

awesome comments