A scribble of my mind and heart.....

Wednesday, June 6, 2012

KESIAN KAT ORG POMPUAN...


Bila baca tajuk ni, teringat masa mula-mula masuk alam pekerjaan.
Pernah temankan boss ke mahkamah syariah untuk sebutan kes cerai dengan hubby dia.
Hubby dia jumpa makwe baru and nak ceraikan dia.
So, masa tu rupanya... kes bukan disebut satu jer at a time,
Ada berderet kes yang akan disebut dan openly boleh didengar oleh semua orang.
Kalau tak silap, hari tu ada lapan kes,
Bos aku punya kes yang nombor 5 atau 6 ( kalau tak silap, dah tak berapa ingat)
Makanya, sementara menunggu, aku boleh dengar macam2 kisah rumah tangga,
yang mungkin menuymbang kepada jadinya 'aku' hari ini. :)
menakutkan!
Mostly tentang kisah lelaki-lelaki yang tak bertanggung jawablah.

Salah satunya, macam cerita makcik kat atas.
Kes tu beri kesan yang sangat mendalam di hati aku,
 dan juga membuatkan pandangan aku terhadap badan berkenaan a bit to the 'toing' side.

Biar aku namakannya makcik ni, Makcik A,
Makcik A ni, dah ditinggalkan husband lebih 20 tahun, dan dia nak ke Mekah menunaikan haji.
Disebabkan dia belum diceraikan, dia perlu mendapat kebenaran suami.
Nak minta lagu mana? Sebab diapun tak tau the whereabout of the husband.
Yang aku tak faham tu, dah beberapa kali kes tertangguh,
tapi mahkamah masih tak nak beri fasakh, 
masih nak war2kan di newspaper nak cari hubby makcik A ni.
Pada fikiran aku yang bodoh ni lah, kalau 20 tahun dia tak balik...
mestilah dia dah tak mau kat wife dia, dan rasanya dah cukup syarat untuk memberi fasakh.
Sedih sungguh hati aku bila tengok Makcik A menangis.
dapat rasa kepedihan hatinya tu...
Dan cerita ni masih melekat kat kepala aku walaupun dah berlalu 20 tahun...

Huhuhu....

Photobucket

No comments:

awesome comments