A scribble of my mind and heart.....

Friday, January 4, 2013

SELAMAT TAHUN BARU 2013


Tahun 2012, penuh ujian untuk saya, bisnes saya, kedudukan kewangan saya juga. Kakak2 dan adik saya pun sakit. Bisnes abang saya pun melalui fasa lembab...

Tapi towards the end of 2012, saya dapat banyak good news involving my family member. Anak buah saya dapat 5A dan dapat masuk asrama di Jenan. Yang tingkatan 3... result pun kira memberangsangkan dalam malas2nya dia berusaha. Yang lepas SPM, dapat masuk INSTAC buat persediaan pi UK. Yang keje nurse kat swasta... dapat masuk ke government service... Alhamdulillah yang tak terhingga atas kurniaan dari-Nya... Dia uji dan dalam masa yang sama, Dia memberi...

Dan tahun 2012 juga... saya dah berjaya hasil novel dan diterbitkan di bawah label Jemari Seni. Novel pertama... dan Alhamdulillah! Saya dapat komen yang memberangsangkan...

Cuma... saya rasa sebagai hamba-Nya, saya tak bersungguh-sungguh berubah. Azam saya yang saya buat 2x setahun semasa awal Muharram dan Tahun Baru... hanya tinggal azam. :(

So, harap tahun 2013 nanti akan jadikan saya Muslim yang lebih baik dan akan menjanjikan kebaikan dari segala segi untuk kita semua... Insyallah!


“We will open the book. Its pages are blank. We are going to put words on them ourselves. The book is called Opportunity and its first chapter is New Year's Day.”


Photobucket

No comments:

awesome comments