A scribble of my mind and heart.....

Monday, January 21, 2013

SUNDAY ACTIVITY


Gambar ni, saya snap kelmarin. Kelmarin kan hari ahad, hari cuti untuk saya. Awalnya hari ahad... plan nak pi kubur arwah ayah dengan kakak2. Tapi Mak Ngah Zizah dah booking nak mai cek kencing manis. Kesian pulak dekat dia... jadi sayapun op untuk tak pi... :( Rindu kat arwah ayah.

Lepas Mak Ngah dah balik, saya kemas sangkar kucing, buang najis dan kertas surat kabar yang dibuat lapik tu. Tengah berjalan nak ke lunggok sampah, tetiba dengaq ' brommmm!' bunyi binaan jatuh. Tersirap darah saya, sebab sebelum tu saya nampak Ba'om abang ipar saya tengah mengetuk binaan yang nak dibuat reban ayam.

Memang sah! Reban ayam to be tu dah ranap menyembah bumi. Alhamdulillah! kayu besar yang digunakan untuk pasak tu tak menimpa dia...

Ba'om kejutkan anak2 jantan dia yang 2 orang tu suruh bangun dan tolong. Tapi hampeh! Bebudak la ni, bukan dia tahu kesiankan mak bapak. Tidur sampai kesiangan...

Bila dah hampir pukul 10 pg masih tak dapat2 respon, saya dengan kak mun tawarkan diri nak tolong. Jadi tukang pegang kat sana-sini pun cukuplah... Hmm berat jugak tiang tu, mujurlah tak menimpa kepala Ba'om tadi. Beratnya sampai kami perlu ampu 3 orang...

Lepas dah berjaya dirikan... saya berehat sambil minum kat tepi tu. Terpandang betapa cantiknya rama-rama berterbangan. Patung2 pun ada... Maka teringat nak test senjata Canon saya..

Inilah hasilnya...









“What i like about photographs is that they capture a moment that’s gone forever, impossible to reproduce.”
― Karl Lagerfeld


Photobucket

No comments:

awesome comments