A scribble of my mind and heart.....

Friday, August 3, 2012

KEPIMPINAN MELALUI TELADAN


Insiden ni terjadi beberapa hari lepas. Biasanya, saya habis keje dan sampai balik ke rumah around pukul 10 malam. Selalunya Syuhada akan ada di rumah Tok Nek. So, malam itupun sama...

Mak datuk! Punyalah nakal dan lasak dia, semua benda dia nak main dan nak explore. Sliper jepun yang orang buat pakai masa ambil wuduk pun dia bawa ke sana ke mari.

Geram dengan keletah dia yang 'tak makan saman' tu, saya ambik selipar yang terjatuh dari pegangan dia tu dan campak dekat tempat yang sepatutnya. Tau apa dia buat? Dia pi ambil yang lagi sebelah... berjalan ke arah tempat saya campak kasut tadi dan campak kasut tu... sebiji macam mana saya campak tadi. Saya terkedu! Hah! Padan muka! Lain kali... buat lagi benda yang tak elok kat depan budak-budak... tak payah tunggu lama... on the dot dia dok pi tiru...

Alahai Chukada....


Photobucket

No comments:

awesome comments