A scribble of my mind and heart.....

Thursday, August 30, 2012

PHOTOGRAPHY


It was like a dream come true when i got my Canon DSLR dengan schedule pembayaran ihsan. Hehe... teruk bunyinya. Tapi itulah kenyataannya. Kalau nak beli sendiri memang saya tak beli kut. Alhamdulillah, my bro in law nak let go dia punya camera yang baru dipakai tak sampai setahun dan saya boleh bayar ikut suka hati. Makanya, sudah tentu dengan senang hatilah saya menerima.

Saya memang minat fotografi, especially gambar yang kreatif dan blurred background on object and portraits. So, saya pun bereksperimen dengan kamera tu selepas menonton beberapa Youtube video. Nak tengok hasilnya...




Ini gambar buah beri kat tepi rumah saya. Inilah yang paling saya suka dalam fotografi, gambar blurred background macam ni.


Ni pulak, gambar bunga rumput kat tepi penyidai kat rumah saya. Zoom-in, zoom- out, inilah yang dapat. And i luv it...


Borgenvilla kat tepi rumah.


Tunggul tinggalan rumah lama tempat kami selalu jejakkan kaki untuk naik ke pelantar basuh pinggan. Masih kekal di situ selepas lebih 40 tahun....



Gambar kucing-kucing kat rumah saya. Yang atas tu Muchang, kucing betina yang paling lama kat rumah. Dan yang bawah pula, Manja... kucing Kak Ah yang Anah jumpa kat tepi jalan...


And last sekali, gambar Syuhada in action... walaupun a bit blur...



Photobucket

No comments:

awesome comments