A scribble of my mind and heart.....

Wednesday, September 12, 2012

UPDATE ON MY CATS...

Lama saya tak updet tentang kucing. Hari ni nak hapdet tentang kucing yang kat kedai ajer.

As always, as well known among family and friends... I love cats. Cats will always be part of my household. Sometimes the number goes up, and some other time it will goes down. The ups and downs usually due to illnesses or they have gone missing in action. I don't dump cats... will never ever do that!

Sedih bila tengok kucing dibuang... sebab sedih dan tak sanggup tengok, I have added my cats collection sampai ke kedai. Now, ada satu mama cat yang orang buang masa masih bunting, dah beranak dan menghasilkan 3 ekor kittens dengan one stray cat yang  saya bagi makan di luar.


Ini kittens yang kat kedai. Mak dia beranak kat belakang ruang kedai. Dah 3 bulan umur depa2 nie... nak panggil nama apa pun tak tau, apa future plan untuk depa pun saya belum tau. Kecik2, boleh ler simpan kat belakang kedai, kalau dah besaq... macam mustahil jer. La nipun, i need to do spring cleaning everyday... kalau tak, bau akan semerbak. Adehhhh!!!

Merenung masa depan...

Ini lah stray cat yang orang buang dan selalu minta makan. Dah 4 bulan saya unofficially bela dia. Macam nilah cara dia kalau nak makan. He will stand outside my door and starts making sound. Buat muka kesian pulak tu. Kalau malam2 masa nak balik, dia akan ikut sampai ke kereta... nak ikut balik. Macam mengharap supaya saya bawa dia balik. Sedih sungguh! Sebab tak dapat buat semua tu, 'Tuan Tanah' dah tak benarkan.. La ni, dia dah faham. Dia dah tak buat macam tu lagi, maybe dia dah terima hakikat yang dia dah tak boleh balik duduk rumah macam dulu2.

Dulu2, saya beri makan kat luar kedai, tapi auntie kat tingkat atas tu bising, dia cakap... bau busuk la, macam-macam la komplen dia. Last2 saya invite kucing tu masuk dalam kedai. Lepas makan, dia keluar semula...

Tapi itu dulu2. Nowdays, dia dah pandai nak duduk dalam kedai. Kadang2, dia menyelinap masuk dalam kedai dan tidur di bawah rak2 saya. Kesian, maybe dia rindukan keselesaan dulu. Lagipun, kat luar tu panas bebenor. Entahlah! Selagi saya mampu, saya akan kongsi rezeki saya, saya cuma risaukan kereta2 yang pass by jer...

A STRAY CAT POEM

Dear God, please send me somebody who'll care.
I'm so tired of running and sick with despair.
My body is aching and filled with such pain;
And dear God I pray, as I run in the rain
That someone will love me and give me a home,
A warm cozy bed, and food of my own.
My last owner left me alone in the yard...
I watched as they moved, and God that was hard.
So I waited a while, then went on my way
To rummage in garbage and live as a stray.

But now, God, I'm so tired and hungry and cold;
And I'm so afraid that I'll never grow old.
They've chased me with sticks and hit me with straps
While I run the streets just looking for scraps.
I'm not really bad, God, please help if you can,
For I have become just a "Victim of Man."
I'm wormy, dear God, and I'm ridden with fleas;
And all that I want is an Owner to please.

If you find one for me, God, I'll try to be good.
I won't scratch the carpet; I'll do as I should.
I'll love them, play with them, and try to obey.
I will be so grateful if they'll let me stay.
I don't think I'll make it too long on my own,
'Cause I'm getting weak and I'm so all alone.
Each night as I sleep in the bushes I cry,
'Cause I'm so afraid, God, that I'm gonna die.
I've got so much love and devotion to give
That I should be given a new chance to Live.
So dear God, please hear me, please answer my prayer,
And send me somebody who will REALLY care.

Author Unknown


Kadang2, cubalah fikir2 apa yang kucing jalanan tu rasa. Kesian, kan! Depapun nak tumpang hidup kat dunia ni.. :(
Photobucket

No comments:

awesome comments