A scribble of my mind and heart.....

Friday, March 23, 2012

KUCING LAGI....

Musang and the gang
Musang and Noneng
Musang ni kucing yang agak dah 10 tahun umurnya. Dah banyak kali beranak.... tak terkira bilangannya. Kebanyaknnya mati. Yang hidup cuma Oyen ( missing), Jebon ( dua kali beranak kami namakan Jebon, dan dua2 pun dah mati), Kepong ( masih ada kat umah).

Yang terbaru... beranak lagi dua ekor, dua2 betina lak tu. Sekor aku namakan Noneng. Ikut nama kucing Kak Ani kat SJ. Sekor lagi... aku panggil Bubutontot. Singkatan kepada warna kelabu ekor kontot.

Kiut, terjumpa cebok kat tepi rumah, depa buat tempat tidok. Dua2 ekoq pun nak squeeze in.

Tidoq ataih kerusi lama tanpa kusyen. 
Tapi beberapa hari lately, dua2 ekor mogok lapar. Taktau sakit apa...bagi apapun takmau makan. Perut sampai bertemu perut. Kesian betoi! Aku bagi deworming medication, bagi jugak air Mizan. Tu jer yang mampu aku buat. Selebihnya serah pada Yang Empunya. Kalau panjang umur...Alhamdulillah!

Tup2 balik kerja semalam, tengok dua2 ekoq dah makan ikan rebus. Hmm... legaaa....

Atam
Ni Atam, Kak Mun panggil dia Teddy Bear. Kadang2... aku pangge budak gumok. Lepas buat permandulan, badan dia naik macam kena pam... berisi. Pastu, asyik makan tidok... makan tidok. Lagi satu, pantang ada riba yang kosong, nak jer dia memanjakan diri dia kat situ...

Pos maut waktu tidor
Bila dia mcam tu, bimbang takut jadi macam CT Payung yang suffered from viral infections, dan menanggung kesakitan till towards end of her life...

Posted by
Photobucket Photobucket

No comments:

awesome comments