A scribble of my mind and heart.....

Thursday, March 8, 2012

INNER TUDUNG


Hari Ahad minggu lepas, tonton Safiyya di TV9
Aku suka program ni, 10x suka compared to NONA :)
dan sesuuai sangat untuk Muslimah2, sebab pendekatannya lebih Islamik.

Last sunday, ada slot tentang fesyen Muslimah,
about few Bloggers yang active promote cara bertudung yang cantik dan colorful.
Hana Tajima, GetGorgeous, Ayunar and etc
Memang cantiklah, especially untuk budak2 yang muda rumaja...
Kalau umur2 aku ni, maybe kurang sesuailah untuk certain style.
Tapi aku suka cara depa mempelbagaikan tudung di samping masih kekal menjaga aurat.
=D> Bravo!!!

Then interested nak oder anak tudung Ayunar,
ia boleh digayakan dengan bermacam-macam style...
menurut kata Blog owner, ianya selesa, tak flat atas dahi,
dan akan buatkan muka kita nampak lebih bujur,
bujur sireh? 
Kalau muka aku yang macam kueh pau ni,
boleh nampak bujur... aku nak trylah! :))

Jom tengok video ni,
then boleh proceed tengok videos on how to wear your shawl.


Aku dah placed order, dah buat payment pun,

Wahai Nabi! Katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan wanita-wanita Mukmin: "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka. Yang demikian itu lebih baik, supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, kerana itu mereka tidak diganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (Al-Ahzab: 59)

No comments:

awesome comments