A scribble of my mind and heart.....

Thursday, April 5, 2012

BIDAN TERJUN

Cik Bedah masa anak dra sunti

Semalam, memang aku betul-betul kena jadi bidan terjun. Tapi bukan untuk manusialah.... aku kena bidankan Cik Bedah, kucing betina comey yang garang dalam peliharaan aku tu.

Dalam pukul 4 pagi, aku dikejutkan oleh bunyi Cik Bedah Grrrrr....grrrr... merengek manja kat telinga aku. Ingatkan, dia just nak tumpang tidur, aku biarkan ajalah. Depa ( kucing2 kat rumah) memang macam tu, malam2 kekadang panjat katil dan mengendeng nak tidur sekali.

Tapi,  dia asyik  change movement jer. Kejap2 ubah. Mengganggu ketenteraman aku nak tidur. Akupun bangun on lampu. Jengok dia... dia tegur aku, auuuu...auuuu. Lepas tu jilat the bottom part dia tu. Bila aku jengok kat situ... nampak kepala baby, baru nampak sikit. Patutlah dari semalam, Cik Bedah ni asyik menggelisah jer...

Aduhhhh! Gabra.... cepat-cepat kluar. Keluarkan Si Musang anak beranak dari dalam cage. Masuk bilik gendong Cik Bedah bawa keluar. But, half way thru... pluihhhh! Kepala keluar seketoi dah. Aku terkejut, terus letak Cik Bedah atas simen... kalau terus bawa, takut baby tu, jatuh pelepap atas simen. Tak sempatlah nampaknya nak heading to the cage.

Dia terus tarik anak dia keluar, aku punya bidan terjun sampai takad tu saja... bila semua keluar, dia gonggong nak dia bawa ke mana entah. Sampai pagi tadi dok cari tak jumpa....

Hmm.... pengalaman! Funny betullah!

Eh! Naper boleh kluar line ijau kat some of my writing? SOS!

Photobucket

2 comments:

Watierman said...

Assalam Dik mawar...tahniah bagi pihak Cik Bedah...dah beranak saudara lah ya!!!!...tak ade hijau apa pun okay aje nengok....ooo by the way sib baik sempat letak atas simen....kalau tak memang terjun betoi anak cik Bedah yang sulong tu!!! hehehe!

Packy @ Mawar Merah said...

Wasalam Kak Watie,
Hehe... pengalaman tu, tapi takleh nak gunakan untuk bidankan orang. Nanti jadi kut lein...

awesome comments